Köp- och leveransvillkor

Köpinformation

Vid beställning ingår du ett avtal om köp när du väljer att slutföra ditt köp i kassan. Är du under 18 år krävs det att du har målsmans tillstånd för att kunna beställa i vår webbshop.

Hemmastil reserverar sig för slutsålda varor, felskrivningar, felaktig information samt ändringar i pris och porto. Detta gäller för allt innehåll på webbplatsen hemmastil.se.

Minimiorder är 99 kr inklusive moms. Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ

Vi använder Klarna Checkout som betallösning. Du kan även betala med Swish.

Klarna

Faktura

Betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. För att kunna betala mot faktura behöver beställningen skickas till din folkbokförda adress, och du behöver uppge korrekta och fullständiga personuppgifter. 

När måste jag betala fakturan? Din faktura har alltid 14 dagars kredit från att den skickas.

Delbetalning 

Du kan delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. Du kan när som helst betala av hela den kvarvarande skulden. Då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna.

 

Klarna Direkt

Med Klarna Direkt betalar du enkelt direkt i kassan med mobilt bank-ID. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in hos klarna.se och registrera ditt konto.

 

Kortbetalning

Bildresultat för visa mastercard logo

Säker kortbetalning med VISA och Mastercard. Inga kortuppgifter hanteras hos oss, de hanteras av vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade.

 

När debiteras mitt kredit/betalkort? Ditt kort debiteras omgående när du genomfört köpet.

Får man kvitto på sina köp? Ja, beställningsbekräftelsen vi mejlar dig fungerar både som kvitto och garantibevis.

Frågor gällande din betalning? Har du frågor gällande din betalning kan du kontakta Klarna på telefon +46 (0)8 – 120 120 10

Mer information kring Klarna Checkout hittar du på Klarnas hemsida.

Swish

Ett tryggt, smart och enkelt sätt att betala på när du handlar på nätet, med Swish behöver du aldrig lämna ut några kontouppgifter, och ev återbetalning kommer att ske till samma nummer.  Vill du veta mer om hur Swish fungerar, Läs mer här>>>

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt 

Vi tillämpar enhetsfrakt. Detta betyder att du endast betalar 49 kr oavsett hur mycket eller lite du handlar för. Det finns också möjlighet att hämta ut din beställning i butik (Nässjö) utan kostnad. Kostnaden för frakten redovisas i kassan. När vi mottagit din beställning skickas den så fort som möjligt. 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Returnerade varor skickas till:

Hemmastil

Esplanaden 9

571 31 Nässjö

Märk varan ”Retur webbshop” samt ordernummer.

Om du returnerar en produkt är det viktigt att du gör det i samma skick som när den levererades. Varan får alltså inte vara använd och bör förpackas väl innan retur för att undvika eventuella skador i postgången.

Du betalar själv returfrakten.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Om en vara i din beställning skulle skadas vid transport är det viktigt att du så fort som möjligt anmäler detta till postnord på telefonnummer 020-340 340 eller DHL. Anmälan av skadat gods måste dock ske inom 7 dagar från det att du mottagit försändelsen. Synlig skada ska noteras omedelbart vid godsets mottagande. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 150 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Leverans 

Leverans sker via Postnord  eller DHL och enligt gällande tider.

PostNord Varubrev 1:a-klassTill din postlåda eller dörr

Leveranstid: 1 vardag*.
Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.

* Till vissa områden tar leveransen 2 dagar.

Returer

Du får tillbaka pengarna på produkten så snart den kommit tillbaka till oss. Du måste själv betala returfrakten och produkten ska förpackas väl. Skicka gärna som spårbart, för kommer paketet bort på vägen till butiken får du inte tillbaka pengarna.

När du skickar tillbaka varan är det viktigt att du förpackar den väl och kontrollera att alla lappar sitter kvar på produkten och att den inte bär spår av användning. Detta för att undvika ytterligare skador.

Force Majeure

Hemmastil är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). 

Övrigt

Det är självklart inte tillåtet att göra en beställning i någon annans namn utan tillåtelse från personen i fråga. Skulle en sådan situation ändå uppstå eller om en beställning på annat sätt medför en ekonomisk skada för Hemmastil kommer detta att polisanmälas.

Tillämpning

När du beställer varor från hemmastil.se accepterar du de allmänna villkoren. Dessa villkor gäller endast för hemmastil.se för butiken på Esplanaden 9, Nässjö gäller andra köpvillkor.

Hemmastil.se är en del av Hemmastil Glas och porslin i Nässjö AB (Org. Nr: 556538-5027).